Stichting Uit de Kunst Waterland
Waterlandse culturele werkgroepen,
gevestigd te Monnickendam
Werkgroep Lokaal Talent Waterland

Een werkgroep voor al het lokale Waterlandse talent? Dat zou mooi zijn. Er is er zoveel van in deze gemeente!
Echter, deze werkgroep richt zich op het muzikale talent van Waterland. Om dit te kunnen tonen hebben wij in 2017 ons eerste Soundbites Festival georganiseerd. Op dit festival is er aandacht voor muziek van lokale/regionale bodem, aangevuld met smakelijk eten en drinken, ook vooral afkomstig vanuit de Waterland en omgeving. Want naar muziek luisteren doe je natuurlijk het best met een gevulde maag en een lekker drankje in de hand.

De werkgroep bestaat uit vaste leden en een aantal tijdelijke krachten:
Barbara Eugster,
Elsa Koerse,
Wilfred Scherpenzeel,
James Louise
Anton Titsing
Marcel Schep

Het Soundbites Festival is een variatie op het succes van het Winteravond Straattheater (WAST), dat van 2006 tot 2015 ieder jaar in december werd georganiseerd. Een aantal mensen uit de werkgroep, was ook betrokken bij de organisatie van dit evenement. Omdat er in 2016 niet genoeg deelnemers meer waren om er een geslaagd evenement van te maken en daarnaast volgens velen het na 10 jaar wel even mooi was, ging het WAST in de kast. Misschien dat er in de toekomst weer ruimte is voor zoiets. Ook weer iets voor en door lokaal talent.