Stichting Uit de Kunst Waterland
Meezingkoor Waterland

Werkgroep Meezingkoor Waterland

Lis Niesing
Ed van Dalen (penningmeester)
Erna Bohlander
Harry Voogel

Het Meezingkoor Waterland is opgericht op 27 mei 1999
Beschermheer is Eddy Christiani.

Ons motto is: gelijk beginnen en ongeveer gelijk eindigen

Uit volle borst zingen we:

• Smartlappen
  • Zeemansliedjes
  • Ander Nederlandstalig repertoire
  • Liedjes van Eddy Christiani, zoals 'Op de woelige baren', 'Lied van de Zee' en Op de sluizend van IJmuiden

Leden hebben wij niet, dus deelname aan onze meezingavonden is geheel vrijblijvend. De belangstelling voor ons koor is groot. Op dit moment hebben wij een vaste kern van ruim 60 mensen.

De muzikale leiding is in handen van de accordeonisten Ina van Veen aangevuld met Rinus Demoitie. Op gitaar ondersteund door Paul Schoonderwoerd en op drums Friso de Zeeuw. De bas is in goede handen van Hans Broeren afwisselend met Paul Holtkamp

Wij hebben veel succes, gezien de vele positieve reacties en de grote belangstelling voor onze optredens.
Vanaf 2000 hebben wij uitstekende contacten met ons zusterkoor het smartlappenkoor "Van Lieverlee" uit Bergen op Zoom.
Jaarlijks ontmoeten wij elkaar in Bergen op Zoom of in Waterland.

Voor meer informatie: zie onze website www.meezingkoorwaterland.nl/